Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van IngeWagenaar - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van IngeWagenaar - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg

24 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Nog een week en ik ben weer thuis. Wat een gek idee, maar toch ook weer goed. Heb ontzettend veel gedaan en ben toe aan rust als ik thuis kom.

Zondag zijn Mark en Shari met mij naar Yosemite park geweest. Ontzettend mooi, normaal zijn er veel watervallen, maar nu was er maar 1 kleine. De zomer is voorbij en na de winter zijn ze er allemaal weer en groot. Hopelijk krijgen ze daar veel regen, want de afgelopen 3 jaar is er veel te weinig regen gevallen en als er niet genoeg water valt, dit jaar is de kans groot dat er een te kort aan water is volgend jaar. Gek, dat hebben we in Nederland nou nooit een te kort aan water, eerder wat te veel.

Nu ben ik in Las Vegas en heb hier ook al van alles gedaan. De eerste hele dag heb ik bergbeklommen, maar niet zoals ik ben gewend. Nee over stenen, rotsen en geen normale wandelpaden. Katlyn had een vriend gevraagd, omdat hij het wel vaker doet. Geen idee waarom, maar hij wilde een pad doen wat hij nog nooit eerder had gedaan. Uiteindelijk raakten we verdwaald en konden we het pad niet meer vinden. Nee gek als je bedenkt dat je het bijna geen paden kunt noemen. We hebben de weg maar terug gelopen. Katlyn haar vriend moest om 15.00 beginnen en het was 13.00 toen we erachter kwamen dat we waren verdwaald. De weg terug was 2,5 uur, maar na een uur of 1,5 uur lopen kwamen we bij een parkeer plaats en vanaf daar moesten we nog de andere helft. Gelukkig waren er mensen die ons naar de auto wilden rijden. Het is zwaar, maar 4 uur lopen, Katlyn loopt normaal 2 uur en dit zou een tocht zijn van 3 uur. Gelukkig hebben we het allemaal gered.

Woensdagochtend heeft Katlyn me bij Matt en Aron gebracht, omdat ze zelf moest werken. Matt had een vrije dag. We zijn naar de Hoverdam geweest, wat een indrukwekkende dam. Ongelofelijk, ze halen er zoveel energie uit het water, niet te geloven. Ook het waterlevel daar zakt enorm, omdat het te weinig regent. Ik zal foto's posten en dan kunnen jullie het zelf zien.

's Avonds zijn we naar een Cirque du Soleil show geweest genaamd 'O'. Wat was dat indrukwekkend. Dit is de enige show van Cirque du Soleil in Las Vegas waarbij ze water gebruiken. Je ziet het wel eens op tv, maar in het echt is het nog indrukwekkender, soms wist ik gewoon niet waar ik moest kijken.

Gisteren moest iedereen werken en hebben ze me op een tour naar de Grand Canyon gezet, raad eens waar de eerste stop was? De Hoverdam, goh wat toevallig kon ik hem weer zien vanaf de brug. Het is de weg van Nevada naar Arizona. Bij de Grand Canyon aangekomen, hadden we 4 uren om alles te bekijken. Ik heb de Skyline gedaan, je moest er apart een ticket voor betalen, maar het was het geld waard. Je loopt over glas en als je naar beneden kijkt zie je hoe diep het is. en je kan ontzettend ver kijken vanaf de reling. Alleen het stomme is, dat je geen camera mee mag nemen. Er is iemand die foto's van je kan maken en die kan je kopen voor 15 dollar. Ze moeten geld verdienen geloof ik, alsof ze dat daar nog niet genoeg doen. Er waren ontzettend veel mensen.

Vandaag komt Katlyn overdag langs, nog geen idee wat we gaan doen, maar vanavond ga ik naar een andere show van Cirque du Soleil heet iets met Micheal Jackson en moet spectaculairder zijn dan O. Ik ben benieuwd zal wel het wel zien. Morgen nog een show van Cirque du Soleil. Er zijn in Las Vegas alleen al 8 shows en groot en deels uitverkocht elke dag.

Nog een week en dan ben ik weer thuis in het koude weer, want het is hier warm rond de 30 graden.

  • 24 Oktober 2014 - 19:06

    Gerie Wagenaar:

    Hai Inge.

    Ja ik geloof ook wel dat je aan rust toe bent.

    Wat heb je al veel gedaan in Las Vegas.

    Ze mogen wel wat water van os hebben. Het heeft hier de hele dag geregen.

    Ik heb Jack al verteld dat je volgende week thuis bent.
    Als ik je naam noem kijkt Jack om zich heen waar jeblijft.

    Wel Inge nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier je laatste in Amerika.

    Zal blij zijn je weer te zien op Schiphol.

    Liefs mem







  • 24 Oktober 2014 - 23:27

    Anjowa:

    Ha die Inge,

    Fijn dat wij weer wat van je horen en dat we mogen meegenieten van jouw foto's.

    Wat leuk dat je naar de shows van Cirque du Soleil bent geweest. Dat zal daar ook wel mooi en groot zijn.
    Ja alles in Amerika is onvoorstelbaar mooi en groot :-)

    Inge, nog een weekje lekker genieten en dan begin je aan de terugreis.

    Wij kijken ook al naar je uit maar eerst lekker bijkomen thuis. Nog veel plezier en goede terugreis gewenst!

    Veel liefs uit Stiens.


  • 25 Oktober 2014 - 15:50

    Frans En Hanny Banning:

    Ja Las Vegas is interessant. Vooral als het donker is met al die neonverlichting. Geniet er nog maar even van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Las Vegas

Amerika

Op vakantie naar Denver, Californië en Las Vegas!!

Recente Reisverslagen:

01 November 2014

Weer thuis

29 Oktober 2014

Laatste dagen

24 Oktober 2014

Las Vegas

18 Oktober 2014

Tulare

09 Oktober 2014

Californie 2

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 4406

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 31 December 2014

Amerika

Landen bezocht: